Elbląg: Oni już wiedzą jak bezpiecznie kupować w sieci
Blisko 300 osób z 3 elbląskich szkół średnich, wzięło udział w zajęciach zorganizowanych przez elbląskich policjantów-profilaktyków. Na ich zaproszenie, prelekcje dla młodzieży przeprowadził specjalista z firmy Allegro. Program prewencyjny dla młodzieży „Bezpieczne z@kupy w sieci” został objęty patronatem honorowym Komendanta Głównego Policji.
Już 3 elbląskie szkoły średnie z Elbląga (Zespół Szkół Technicznych, Zespół Szkół Gospodarczych, Zespół Szkół Inżynierii, Środowiska i Usług) wzięły wczoraj (27 lutego) udział w wykładach zorganizowanych przez policjantów z Elbląga. Funkcjonariusze we współpracy z Allegro zainicjowali cykl spotkań dla uczniów elbląskich szkół średnich, których tematem było bezpieczeństwo w sieci. Gościem pierwszego z nich był kierownik ds. współpracy z organami ścigania z firmy Allegro, Jakub Pepłoński. Program “Bezpieczne z@kupy w sieci”, to seria ciekawych spotkań dla najmłodszych konsumentów, którzy pomimo wieku bardzo chętnie i aktywnie korzystają z możliwości, jakie daje handel internetowy. Środowisko internetowe to dla nastolatków naturalne miejsce, gdzie prowadzą swoje życie towarzyskie, dzielą się pasjami, szukają informacji potrzebnych do nauki, a nawet zarabiają swoje pierwsze pieniądze. Nic dziwnego, że coraz rzadziej odwiedzają stacjonarne sklepy, szukając ciekawych i atrakcyjnych cenowo ofert właśnie w sieci. Wszystkie dostępne dane pokazują, że to właśnie grupa 13-18-latków stanowi grono najbardziej aktywnych e-kupujących. Łatwo i szybko przyswajają nowe rozwiązania w tym obszarze, chociażby najnowsze trendy związane z wykorzystaniem mobilnych technologii służących do zakupów i płatności. Niestety, w parze z fascynacją możliwościami jakie daje Internet, nie idzie doświadczenie i wiedza, która pozwoliłaby im cieszyć się w pełni bezpiecznymi i odpowiedzialnymi zakupami online. W czasie spotkań z młodzieżą eksperci pokazują na co zwrócić uwagę na każdym etapie procesu zakupowego, a nawet jeszcze przed nim, weryfikując sprzedawcę lub sklep internetowy. Młodzi konsumenci dowiadują się, jakie prawa przysługują im w trakcie zakupów, na jakich zasadach mogą zwrócić zakupiony towar i co robić w przypadku jakichkolwiek trudności z zakupem. Młodzież chętnie pytała o informacje dotyczące bezpieczeństwa płatności, ochrony danych czy tożsamości w sieci. Bezwzględnie największą korzyścią z udziału w spotkaniach jest to, że nastoletni klienci pozyskane informacje mogą od razu wykorzystać w praktyce oraz podzielić się nimi z bliskimi, również dzięki otrzymanym ciekawym i praktycznym materiałom z najważniejszymi wskazówkami.
Nauczycieli, którzy są zainteresowani szkoleniami, prosimy kontakt z policjantami z wydziału prewencji kryminalnej elbląskiej komendy (tel. 55 230 21, 55 230 15 19).
Jakub Sawicki, zespół prasowy KMP Elbląg